Nová ferratová cesta na Traweng - Gamsblick

Tento týden se otevírá nový ferratový výstup na Traweng! Začátek ferraty je vzdálen pouze 4 km od Haus Alpinu a dostanete se k němu velmi jednoduše.

Od Haus Alpinu se vydáte náhorní plošinou Tauplitzalm po štěrkové cestě (občas asfaltové) směrem na východ. Po levé ruce minete Großsee, Tauplitzsee a po cca třech kilometrech dojdete až na konec plošiny kde se cesta začíná prudce svažovat k deseti domkům Steirerseehütten. Vrchol Trawengu máte nyní vlevo nahoře. Na začátku klesání narazíte na kovovou závoru, u které z prašné cesty odbočíte vlevo na vyšlapanou cestičku. Ta vás po cca 200 metrech po vrstevnici dovede na krásnou vyhlídku na Steirerseehütten a Steirersee. Jsou zde lavičky i stolek pro případné občerstvení před samotným výstupem.

Přes vyhlídku pokračujte zatím málo vyšlapanou cestou dále po vrstevnici směrem na nepřehlédnutelný Steirertor. Cesta je prozatím značena fialovou tečkou nasprejovanou na větší kameny a kořeny a trvá asi 30 minut. Zhruba po patnácti minutách cesty od vyhlídky uvidíte vlevo nahoře jeskyni, u které ferrata začíná. Z počátku budete držet stále stejnou výšku, ale později začne pěšina prudce stoupat a 2x překonáte suťové pole.

Samotný výstup ferratou na vrchol Trawengu trvá asi jednu hodinu a je značen rakouskou obtížností C. Zpět dolů můžete využít značenou turistickou cestu z druhé strany hory.